17 Temmuz 2012 Salı

Alanya-Mahmutlar semt pazarı...

Semt pazarlarını oldum olası çok severim,atmosferi,insanların halleri,taze taze meyve,sebzeler,kimi zaman başka yerde bulamayacağınız takılar daha bunun gibi bir sürü şey... Ama bu anlattıklarım daha çok istanbul'un semt pazarlarındaydı.İstanbul'da yaşarken evmizide yakın olması nedeniyle fındıkzade-cuma pazarına giderdik.Ah ahh ne pazardır orası bulamayacağın şey yoktur.Hiç unutmuyorum bir tezgah vardı,ki hala var mağazada bulamayacağım güzellikte kıyafetler dörtte bir fiyatına orada satılırdı,daha bunun gibi bir sürü şey. :) Bazen de bakırköy'ün pazarına giderdim orasıda pek güzeldir.Bilindiği üzere artık alanya'da yaşıyorum.Bugün alanya'nın mahmutlar beldesindeki salı pazarına gittim,bizim istanbul pazarlarına çok benzemiyor şöyleki,aradığın hersey var tamam ama daha turistte yönelik.Pazarda ağırlıklı olarak ruslar var,pazar esnafı çat pat da olsa her dilden turiste hitap ediyor.Pazara  ulaştığınızda alanya yönünden girerseniz  sebze-meyve reyonuna giriyorsunuz önce,diğer tarafı mersin yönünden girerseniz giysi kıyafet bölümü karşınıza çıkıyor.Bugün öğlen sıcağına kalmadan sabah erkenden pazara gittim ve hava tam 38 dereceydi eve kendimi zor attım.Öğlen sıcağında pazarı gezenleri düşünemiyorum bile  :) şimdi kısa bir pazar turu yapalım...




            havululara turistler çok ilgi gösteriyor,pazar dışındada oldukça havlu,bornoz vb. ürünler satan dükkanlar var.









          
                       pazarda çanta,parfüm ve kıyafette envai çeşit fake ürün mevcut !




      
          Pazarda  etnik tarzda takılar ağırlıkta...







    ülkemiz  sahte ürün cenneti olmuş,bu reyondaki ürünlerin hepsi sahte parfüm,yabancılar oldukça ilgili !






    Baharat standında her çesit ürün mevcut,doğal ve zeytinyağlı sabunlar kremler,köriden muskata her türlü baharat mevcut,ben kuru reyhan bulamadım o ayrı :)



 Veee her bir köşe türk lokumuuu .... :))







              sebze reyonuna geldik...









  Buralarda portakal hala tezgahta





   Pazarın 3 veya 4 yerinde böyle sıcak sıcak sacda gözleme yapan hanımlar var.
   Teyzeye bir poz verirmisin dedim beni kırmadı :p
   




















 Havanın çok sıcak olmasının dışında ben gezerken çok keyif aldım,umarım sizde fotoğraflara bakarken aynı hazı almışssınızdır.
   sevgiyle kalın,mutlu kalın :))



8 yorum:

  1. Ilk defa geliyorum blogunuza. Giz'li terasdaki "takipte olduklarim" basligi altindaki bloglara göz atarken kesfetim sizi. Ben yurtdisinda yasiyorum ve bu sene TR'ye gidemeyecegim icin, nerede tatil postlari var, TR ile ilgili görüntüler var onlara atliyorum hemen.

    Nasil iyi geldi bu yaziniz, bu görüntüleriniz anlatamam... icine düsecektim neredeyse izlerken. Okadar duygulandim ki...
    Buradaki dandik pazarlari bir görseniz, o pazarlarin degerini daha da iyi anlarsiniz. Muhtesem ya... hazir yufkalari, o yesillikleri görünce icim gitti. Hazir yufka bulmak imkansiz burada, yani o taze yufkalardan bahsediyorum. Türk marketlerdeki paket icinde olanlar berbat zaten, kiriliyor , dökülüyor... Yaz gelince o cok sevdigim semiz otunu bulmak icin 20 km uzakta bir sehire gidiyorum, orada bir pazarda satiliyormus diye duydugum icin.
    Bizim pazarlarimiz muhtesem ya...

    Dedigim gibi, herzamanki gibi yagmurlu, puslu bir günde, sikintidan patlamak üzereyken bu yaziniz ilac gibi geldi, cok da duygulandirdi beni.Gitmis, gezmis dolasmis gibi oldum adeta. Sagolun, elinize ayaklariniza saglik!:)

    Selamlar
    Ayse

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ayşe,bloguma hoşgeldin yazını okurken o kadar hosuma gitti okadar duygulandım ki çok teşekkür ederim güzel sözlerin için.Eşimde ingiltere'de yaşadığı yıllarda tıpkı senın gıbı sıkıntılar çekmiş,özlem duyduğu o kadar çok şey oluyormuş ki anlatınca şaşırıyordum.Sanırım ülkesinden uzakta olanlar çoğu şeyin kıymetini bizlerden çok daha iyi biliyor içinde olunca göremiyoruz.posttumla bırazcık da olda senı mutlu edebıldıysem,yüzünde bir tebessüm oluşturabildiysem ne mutlu bana :)Ama gerçekten pazarlarımızın kalabalığını,herşeyin bol bol ve taze olmasını en önemlisi ''bizi'' yansıtmasını seviyorum.
      öpüyorum seni,sevgiyle kal.:)

      Sil
    2. Cevabin icin, hem de böylesi icten ve samimi bir cevap icin cok tesekkür ederim sana Sevda.
      Ben pek sizli bizli hitaplari tercih etmem genelde, ama bazi bloglara biraktigim yorumlarda , benim 'sen' diye hitap etmeme ragmen (haddimi bildirir gibi):) 'siz' cevabi geldigi icin, artik ben de bastan önlemimi aliyorum mahcup olmamak adina:)

      Hani olur da "bu kadin neyin nesiymis, neler yazarmis blogunda" diye merak edecek olursun belki, sana davet yollayacagim simdi. Benim blogum, özel nedenlerden dolayi, maalesef herkese acik degil. O yüzden maalesef sadece davet yolladigim kisiler girebiliyor...böyle olmasini aslinda ben hic istemedim ama...dedigim gibi...özel..
      Kabul edip de arada bir göz atarsan cok memnun olurum. Maalesef her giriste mailini ve sifreni girmen gerekiyor. Umarim senin icin caydirici olmaz, bircoguna oldugu gibi... (anlamiyor da degilim ya, neyse..)

      Tekrar tesekkürler ve sevgiler
      Ayse

      Sil
    3. :)Tekar teşekkür ederim samimiyetin için,blogunu hemen izlemeye aldım ve gözatmaya başladım,meraklada takip ediyor olucam tatlım.Güzel yorumun için çok mutlu oldum. Tekrar görüşmek üzere :)

      sevgiyle kal...

      Sil
  2. türkiyeminnnnn pazarini bile özledimmmmmmmmmmm :(((((((((

    Mein Blog/Blogum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :( umarım en yakın zamanda ziyarete gelirsin tatlım.

      Sil
  3. nasıl güzel şeyler var orda öyle ..ne güzel görseller çıkmış ortaya ...sevgiler

    YanıtlaSil
  4. ayyyyyyyyy semt pazarlarııııııı harıkaaadır hele tatıl yerlerınde nasıl duzenlı bır pazar oyle :)))

    YanıtlaSil

sevda k.