31 Temmuz 2012 Salı

Kitap mevzuları vol.1 (tebrizli şems )



Bu kitapta (tebrizli şems ) Şems'in biyografisi anlatılıyor,şems iran'ın tebriz şehrinde doğmuştur, ülkesinde kalmamış çok küçük yaşlardan itibaren diyar diyar gezmiş ve sonunda aradığını konya'da mevlana'da bulmuştur.Kitabı okurken ilk başlarda şems ile mevlana arasındaki o derinliği çözemedim,anlayamadım fakat sayfalar ilerledikçe bende onların derin aşk larına,aralarındaki kuvvetli bağa şahit oldum.Daha önce okuldaki bilgilerim hariç tasavvufa dair bir kitap okumamış ve bilgi edinmemiştim.Bu kitapta ilahi aşkı,tasavvufu, dervişleri,sufiliği,şems ve mevlana'ya dair bir çok bilgiye ulaşabiliyorsunuz.Kitap o kadar derin ve her cümlesi okadar manidar ki bunu okuyunca anlayabilirsiniz.Kendini bulmak,aşkı bulmak, o'na (allah'a) ulaşmak gibi konuları bir dantel gibi okuyucunun kalbine işliyor.Mevlana'yı mevlanalaştıranın şems olduğunu anlıyorsunuz...

Kitap hakkında söylenecek bir sürü şey var aslında ama daha fazla merak etmenizi ve kitabı okumanızı istiyorum. :)) Ben kitabın ikincisinide aldım ''hz mevlana'' ama henüz okumaya başlamadım.



Şimdi başlayacağım kitap bu ''limon ağacı'' kitabın kapağı ilgimi çekmeye yetti.Okuduktan sonra sizinle düşüncelerimi  paylaşacağım.

şimdilik bu kadar tekrar görüşmek üzere :))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

sevda k.