18 Ağustos 2012 Cumartesi

Bayram Gelenekleri...

Küçükken benim için bayram demek şeker demekti,yeni kıyafet demekti.Bayram kıyafetim ve ayakkabılarım  günler öncesinden alınırdı.Ben gider gelir onları izler giyeceğim anı iple çekerdim.

Arefe günü banyolar yapılır,annemim deyimiyle arefe sularıyla yıkanırdık :) hazırlıklar yapılır bayrama hazır hale gelirdik.
Bayram kyafetlerim hep baş ucumda uyurdum,birkaç kez rüyamda fırtınalı ve karlı bayram sabahı görmüştüm kıyafetlerimi giyememişim sokağa çıkamamışım ve kimse beni görmemiş tam bir kabustu.Tabi sonrasında uyanır  gerçek olmadığını görürdüm. :))

Sabah  hemen kardeşimle  kıyafetlerimizi giyer kahvaltımızı yapar,annemin elini öper,ilk harçlığımızı alırdık.Kardeşimle sonra bütün apartmanın kapısını çalar şeker toplardık,sonra büyükleri ziyaret etme vakti gelirdi.Yollarda hep iyi giyimli,mis kokulu ve keyifi insanlar olur birbirlerine sürekli '' iyi bayramlar '' derlerdi.

Aile büyüklerinin evindeki bayram ziyaretinde eve o kadar  giren çıkan olurdu ki  başım dönerdi.En güzel tatlılar,yaprak sarmaları,sütlaçlar ikram edilirdi,ben her zaman sütlaç yerdim :) ikram edilen şekerlerden hepsini inceler hangisi en sevdiğim ise onu alırdım.Bazı aile büyükleri kabirleri ziyaret etmiş oradan gelmiş olurdu.Kardeşimle hep şekerlerimizi,harçlıklarımızı yarıştırırdık :)) Bayram ziyaretine gelen çocukların ilk kıyafetlerine sonra topladığı şekerlere bakardım.Evlerden yüksek sesle konuşma,bol kahkaha,kolonya ve yemek kokuları gelirdi.Açılan her kapının ardında gülümse olurdu.

Çocuklar harçlıklarıyla luna parka gider,istediği herşeye doyasıya binerdi.
Akşam olması ayrı bir mevzuydu  t.v de her güne ayrı bir eğlence programı olur,kanallar yarış ederdi.


Bayram gerçektende neşe demek,keyif demek ti. Şimdi bunların ne kadarı yaşanıyor bilmiyorum en azından bizde artık bu denli yaşanmıyor.Ailemizin her biri ayrı bir köşede bir araya gelemiyoruz.Yabancılaşıyoruz,uzaklaşıyoruz,konuşmarımız telefon görüşmelerinden ibaret  oluyor.Geleneklerimiz eski değerini yitiriyor,bizde böyle olunca bizim çocuklarımız yaşadıklarımızı hiç bilmiyor.Acaba bunları yaşamamızı  sağlayan eski insanlarmı yoksa bayram  olgusunu değiştiren zamanmı ?

Ailemizden uzakta olsakta biz bayramlarmızı yaşatmalıyız,her yıl önemini yitiren bir duruma dönüşmemeli.Bugün kızıma bayramlıklarını giydirdim, sütlaç ve sarmalar akşamdan hazır :) Gelecek çocuklar için şeker ve çikolatalarda hazır, çekirdek aile olarak bayramlaştık,minik prensesime bayram sevincini yaşatmak için luna parka,oyun alanlarına götüreceğim.Elimden geldiğince kendimce yaşatmaya çalışacağım. :)))

Herkese mutlu,keyifli bol şekerli,sevdiklerinin yanında olduğu,Sağlıklı  ve tadını çıkarabildiği nice bayramlar dilerim.İYİ BAYRAMLAR efendim :)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

sevda k.