20 Kasım 2012 Salı

Kızım rus okuluna başlarsa ;)

Ne zamandır minik prensesimin bir oyun  grubuna başlamasını istiyordum,2,5 yaşında ve yaşıtlarıyla daha çok iletişim kurması sosyalleşmesi benim için çok önemli ama malesef istediğim gibi bir ortam gelişemedi.Başka bir şehirden gelmek ve kimseyi tanımıyor olmamızında bunda büyük payı var.Prensesimle günlük rutinimiz parka gitmek ve odasında oluşturduğumuz ana sınıfı ortamıyla zaman geçirmek...Tabi bunun içinde arkadaşlarıda olsa çok daha iyi olur.

Yine parka gittiğimiz bir günde,prensesimle aynı yaşta,hatta aynı ayda doğmuş oğlu olan rus bir hanımla tanıştım,tabi doğal olarak çocuklardan konu açılınca etrafımızda bu yaşlardaki çocuklar için bir oyun grubu olmamasından yakındım :) sohbet arasında bana kendilerinin gittiği rus derneğine bağlı, çocukların yaşlara göre ayrıldığı,bir çok branşta derslerin yapıldığı okuldan bahsetti ve istersen sende gel görevliyle bir görüşürsün dedi.. Ben tabi ağzım kulaklarımda tabi dedim hemen gelirim :)) Lafı çok uzatmayayım gittim görüştüm,sağolsunlar,çok nazik ve sıcak kanlı davrandılar,bana sadece rusların derslere katıldığından ve sadece rusça konuşuduğundan bahsettiler.Benim için sorun oluşturacak bir durum yoktu çünkü dersler boyunca anneler çocuklarının yanında olucaktı..



Şimdi oyun grubuna başlayalı 2 ay oldu ve gayet memnunum evet çocukların hepsi rus,babaları türk,anneleride kendi dillerini ve kültürlerini pekiştirmek için buraya getirmişler. .Prensesim artık  ''spasiva'' diyor öğretmenine,boyama,el işi,,harfler,sayılar,arkadaşlarla oyun,dans etme ve bunun gibi bir çok şey öğretiliyor.İnanın prensesime okadar faydası olduki,kendisi gitmek istiyor.Her sabah bana ''anne okula didek'' diyor. E bende  bu kadar rusla içiçe  olunca epey bir rusça kelime öğrenmiş oldum o da ayrı bir konu tabi.. :) Prensesimin okul macerasıda bu şekide başlamış oldu efendim.:)

Dipnot:  türklerle evli olan ruslar ağırlıklı olarak erkek çocuklarına deniz ve timur ismini veriyorlar,nedeni ruşçada da bu isimler veriliyormuş


sevgiyle kalın :)


2 yorum:

  1. Bi tanem eğer mini prenses uzun süre giderse bu okula rusça bile öğrenebilir çok iyi yapmışsın bu okula göndermekle bebişi :) Deniz ve Timur isimlerinin Rusça’da da olduğunu bilmiyordum çok şaşırdım öğrenince. Keyifli anne kız zamanları diliyorum size tatlılarım öpüyorum kocaman :)

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel yapmışsınız göndermekle umarım kızınızda memnun kalır :)

    YanıtlaSil

sevda k.